Dobrá společnost

29. prosince 2011 v 1:01 | Zorka |  Fejetony

Před časem se mi podařilo nechtíc vytočit jednu silně hysterickou ženu, když jsem ji upozornila na její netolerantní přístup k mé křesťanské víře (a k víře jejích kamarádek). Napsala jsem jí, že já jí také neberu její ateistické náboženství, kterému ateisté říkají "vědecký světový názor". Protože tak to tuším nazval sám Marx a komunisté pro toto náboženství "stínali hlavy" úplně stejně jako kdysi katolíci těm, kdo se odvážil mít na něco jiný názor. Takže další agresivní náboženství. Hysterická a nenávistná reakce oné "dámy" mi tento názor jenom potvrdila. Zamračený

Ostatně mnoho ateistů má v našich zemích stále křesťany za jakýsi druh slabochů nebo dokonce pomatenců. S takovým až někdy fanatickým názorem se třeba tady v Anglii nesetkáte. A jsou země, kde si lidé vůbec neumí představit, jak asi uvažuje ten, kdo nemá ani páru o duchovním světě či dokonce o Bohu.

Jedno je jisté - tento "vědecký světový názor" má počátky kdesi mezi 18. a 19. stoletím a to, co se tenkrát poznalo, to se beze změny omílá doteď. Bez ohledu na skutečnost, že věda "maličko" pokročila a ledacos vyvrátila, ledacos nepotvrdila a hodně toho vědci stále nedokáží smysluplně vysvětlit. O tom, kolik vědců to přiznalo, kolik jich během svého vědeckého zkoumání se stalo věřícími - o tom propagátoři ateistického náboženství mlčí. Mají své teze a těch se drží úplně stejně úporně, jako se jich drží jiná náboženství či víry. Těch rozporů je tolik, že kdyby si s tím nějaký ateista dal tu práci a začal je sledovat, tak by byl přinejmenším zviklán tím, kde je vlastně pravda.

Ale na to jsou ateisté většinou moc líní. Takže se drží své naučené verze ze školy, protože to nevyžaduje od nich žádnou další mentální námahu. Usmívající se Vždyť je tak pohodlné a logické věřit tomu, že jsme vznikli z opice a svět zahájil svou činnost tím, že někde něco bouchlo a nějak z toto sám od sebe vznikl ten geniálně organizovaný život. Úžasný Ostatně i vesmír jistě vznikl nějak sám od sebe, on se i sám od sebe nějak chaoticky organizuje a my tomu "chaotickému režimu" říkáme "příroda".

Ale nechci tady rozvíjet žádné vědecké diskuse, na to nemám. Stačilo mi, že já jsem si ty informace pro sebe dlouho ověřovala a za pravdivost "vědeckého" světového názoru bych ruku do ohně nedala. Pozor! Já nepopírám vědecky dokázaná fakta, mám je jenom v jiných souvislostech, než ateisté.

Naproti tomu události popisované v Bibli byly historicky více než často doloženy, takže nejde jenom o pohádku slabých lidí. Navíc je opravdu zvláštní, kolik současných vědců i třeba astrofyziků jsou také křesťany... A kdo se osobně setká s Bohem, ten ví, že nejde o žádný mýtus, ale žijící bytost.

A když už jsme u toho názoru nevěřících, že křesťané jsou slabí lidé, kteří potřebují k životu nějakou tu berličku (byl to v minulosti i můj názor Usmívající se ), tak bych zde ráda uvedla příklady známých a úspěšných křesťanů. Věřím, že oni jsou přesvědčivým důkazem toho, že víra není jenom pro neschopné či slaboduché lidi, kteří se sami neumějí o sebe postarat. Úžasný

  • Václav Havel
  • Jiří Grygar, astrofyzik
  • David Cameron, současný britský premiér
  • Lucie Bílá
  • Tomáš Tőpfer
  • Václav Marhoul
  • Margaret Thatcher, bývalá britská premiérka
  • Tony Blair, bývalý britský premiér
  • Radim Passer, významný český developer a jeden z nejbohatších Čechů
  • Marek Eben, herec, moderátor, písničkář
  • Jiří Zmožek, skladatel, textař, zpěvák
  • Jaroslava Kretschemerová, herečka
  • Jiří Suchý, zakladatel divadla Semafor
  • Jan Potměšil, herec a moderátor
  • Albert Einstein, vědec, fyzik
  • Alexander Fleming, anglický bakteriolog, objevitel penicilinu, nositel Nobelovy ceny - 1945
  • Thomas Alva Edison, známý vynálezce

Velmi ráda bych upozornila také na Charlese Darwina, o kterého se ateismus opírá. Byl to vystudovaný teolog a dlouhá léta aktivní křesťan, který o svůj vztah k Bohu přišel smrtí své dcery.

Vztah Čechů k Bohu zajímavě také popsal polský spisovatel Mariusz Szczygiel v článku Jak se bavit v Česku o Bohu a nepřipadat si jako idiot. Má zajímavé postřehy. Usmívající se



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. prosince 2011 v 8:51 | Reagovat

No opravdu se mi nezdá, že ateismus může být označováno za náboženství, když nevěří v nikoho, ani jednoho ani skupinu či snad hierarchii absolutní transcendence Stvořitele a absolutní závislosti stvořené bytosti na něm, jak jsem někde vyčetla, že by se to dalo definovat. A i po semestru studia dějin náboženství jsem nenabyla dojmu, že by se tak dal označit.
Ovšem já vždycky prohlašuju, že jsem prostě nevěřící, právě proto, že ateismus zní jako další z náboženství, i když to by asi bylo úplně naruby.

2 im. im. | Web | 29. prosince 2011 v 10:42 | Reagovat

Jo, vím proč, jednak je to video totiž hrozně dlouhý, a jednak gloria.tv není podporovaný server pro přehrávání videa na blog.cz, když si všimnež, tak to nejde dokonce ani přes HTML. Doporučuju najít si totéž video na jedné z podporovaných stránek (viz http://blog.blog.cz/1110/podporovane-formaty-videa) nebo do článku normálně vložit odkaz.

PS: K Bohu se asi opravdu obracet nebudu, jsem buddhistka :))

3 im. im. | Web | 29. prosince 2011 v 10:43 | Reagovat

eeeeee...spam :)

4 Zorka Zorka | Web | 29. prosince 2011 v 10:48 | Reagovat

[1]: Označení "náboženství" je moje soukromé. Přesněji komunistický ateismus. Protože jeho nejagresivnější propagátoři jsou komunisté kdekoli ve světě. Došla jsem k tomuto termínu, když jsem se na celou věc podívala pouze selským rozumem.

Ateismus má své skalní teze stejně jako kterékoliv jiné náboženství. A stejně jako jiná náboženství se i on odvolává na své "důkazy" a své myslitele, kteří teze přinesli.

Náboženství věří v nějakého svého stvořitele, kterému podřizují svůj život a kterému věří. Ateisté (či nevěřící) namísto cizí osoby dosadili své ego, své JÁ. Ateisté mají jako svého boha své JÁ. A tomu podřizují všechno! JÁ je mírou všeho. :-) Tak jako pro křesťany třeba Boží vůle a jeho morální hodnoty. Pro ateisty je to jejich bůh -JÁ.

Ateisté (i nevěřící) jsou velkou měrou extrémní sobci (ve srovnání s jinými věřícími), kteří chod světa i svého života poměřují tím, CO JÁ Z TOHO BUDU MÍT, co PRO MNE JE NEJLEPŠÍ, NEJPOHODLNĚJŠÍ, NEJATRAKTIVNĚJŠÍ...

Když parafrázuji slova bible - jejich bohem je jim jejich břicho (jejich tělo).

Nevěřit v nic - to je taky divné a málo pravděpodobné. My všichni jsme dostali do naší DNA (do srdce) od Boha touhu najít "to něco", co nás přesahuje, ať už to hledáme v lásce, v drogách, v promiskuitě... nebo prostě "pouze" jako víru v zázraky, když to naléhavě potřebujeme. V té chvíli všichni věříme, že někde může existovat "něco", co ten zázrak způsobí.

Hledáme to všichni a je až zarážející, jak se ten příběh s hledáním opakuje u každého člověka zvlášť. Jen někdo to "volání" následuje a hledá, někdo  hlas svého srdce umlátí konzumem a "rozumem". I já jsem to tak dělala a tak vím, že i zarytý nevěřící to jasně cítí. Jenom tomu nerozumí.

Dnes je mi moc líto, že jsem byla tak tupá a nechtěla to volání slyšet dříve. Musela jsem udělat hodně chyb, abych si uvědomila, že moje JÁ nefunguje tak skvěle a spolehlivě, jak jsem očekávala. A že to "něco" mne v průběhu času neustále silně varovalo. Ale "rozum" mého JÁ to vždycky přehlušil. Není totiž nad "rozumné argumenty" :-?

Dnes vím, že onen šestý smysl (intuice) je hlas Božího ducha, který se nás snaží vést i případně varovat. Ale také už vím, že tady neexistuje pouze hlas Božího ducha, ale také jiné síly, které se nás snaží vést a manipulovat námi. Přicházejí v podobě různých myšlenek a "rad", co je nejlepší. Ale jak říká bible - bez Božího ducha my nejsme schopni je rozlišit. A tak lidé žijí tak, jak žijí.

5 Zorka Zorka | Web | 29. prosince 2011 v 10:53 | Reagovat

[3]:Hello děvče, ty umíš čarovat????? Emailem mi přišla tvoje odpověď ohledně videa, ale na stránce to nikde nemohu najít!!! ??? ??? ??? Moc ti děkuji za tvoje užitečné a obětavé rady! ;-)

6 im. im. | Web | 29. prosince 2011 v 11:01 | Reagovat

[5]: musíš do editace komentářů na blogu a dát to povolit :))

7 Zorka Zorka | Web | 29. prosince 2011 v 11:01 | Reagovat

[1]: Když jsme ještě u toho rozdílu, kdo je ateista a kdo je "prostě nevěřící", jak píšeš. V čem ty vidíš rozdíl? Já nějak v ničem. Ateista je pro mne nevěřící, protože jejich systém hodnot je stejný. Podle mne.

8 Zorka Zorka | Web | 29. prosince 2011 v 11:12 | Reagovat

[6]: Já nemám žádný zákaz komentářů... Aha! Ty asi myslíš kvůli obsahu!!!! Není nad chytré a schopné mládí! ;-)

Tak mi prosím tě ještě vysvětli jednu záhadu, když odkrýváš mé stávající. ;-)

Já mám jako svou ikonku (i ke komentářům) srdíčko. Ale velmi často se mi nezjeví, objevuje se mi tam tento panáček, kterého mám pro diskutující. A absurdní je, že toho mám pro diskutující, jim se ale zjevuje jejich osobní ikona, na rozdíl od mé. Co je špatně? ??? :-(

9 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. prosince 2011 v 12:56 | Reagovat

[8]: Tohle se mi občas dělo taky - vždycky, když jsem byla přihlášená, tak tam byla moje ikonka, když nebyla (i když halvička jako jméno a web vyplněná byla), tak ikonka pro diskutující, nebude to v tom? ;)

[7]: Já nevím, kdo je ateista, možná se mi prostě nelíbí to označení, protože to zní jako nějaké náboženství.
Já se tam počítat nechci, protože zkrátka nechci v nic věřit, nechci se plést do žádného náboženství, ráda věřím tomu, co říkal jeden náš doktor - že člověk je zkrátka zlý a sobecký, jenom to neprojevuje, protože společnost.
A systém a žebříček hodnot je podle mě u každého úplně jiný. Já mám nahoře práci kriminalistky. To prostě hrozně moc chci dosáhnout, protože mě to baví a chci řešit trestné činy, ale kdo ví, možná budu "jenom" právník. Někdo má nahoře položené peníze a bohatství, no...to by musel jít v dnešní době asi do politiky, někdo má jako nejvyšší hodnotu děti, každý to má jinak. Já opravdu nemám vysoko položenou rodinu ať to zní jakkoli. A myslím, že spousta těch, co nejsou věřící, ji tam má.

No zkrátka, víc než označení ateista se mi líbí nevěřící, protože to nezní jako náboženství :-D to nepotřebuju

10 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. prosince 2011 v 12:59 | Reagovat

[9]: A u těch hodnot - každá jde obrátit - já chci být kriminalistka, protože mě to baví x já chci být kriminalistka, protože chci chytat zločince, co někomu ublížili
já chci mít rodinu, protože miluju malé děti x já chci mít rodinu, protože chci někomu dávat lásku
já chci, protože sobecké x já chci, protože pro jiné. A je to při tom ta samá věc.

11 Malkiel Malkiel | 29. prosince 2011 v 12:59 | Reagovat

Ano, to je článek, pod který se mohu podepsat. ;-) Mě se na tom nejvíc líbí, že i sami ateisté a evolucionisté jako by svému učení nevěřili, což naznačují jejich používané názvy. Například "vědecký světový názor". Co to je názor? To je jen pohled jedné skupiny lidí. Asi jako když si fanoušci fotbalového klubu myslí, že jejich klub je nejlepší. Jenže fanoušci jiného klubu mají názor, že je nejlepší je ten jejich klub.
O teorii vzniku života ani nemluvě. Tam už to vysloveně prýští z toho názvu, že to je jen teorie. Jedna z více teorií.
Slabým místem ateistů je skutečnost, že se přes veškeré pokusy ani při současné vyspělosti vědy nepodařilo dosud laboratorně vytvořit byť jen jedinou živou buňku. Přes veškeré pokusy mají pořád jen stavební materiály, ale nic nežije, dokud tomu nedodají DNA. Stejné je to s pověstným chybějícím spojovacím článkem mezi opicí a člověkem. Antropologové nebo paleontologové už našli kdeco, ale žádný spojovací článek. Furt mají buď opici nebo člověka, nic mezi tím. A těch spojovacích článků chybí spousta. Například spojovací články mezi životem v moři a životem na souši. Prostě nejsou.
Nechtěl bych mít svá tvrzení podepřená tak chatrnými důkazy, jako je mají ateisti a evolucionisti. :D

12 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. prosince 2011 v 13:04 | Reagovat

Teď mě ale napadla ještě jedna věc - když jsem se setkala s někým, kdo tvrdil, že je ateista, měl pořád potřebu to dávat najevo, pořád to "vyřvávat", ale když někdo prostě nevěřil, tak se o žádné náboženství ani nestaral, nezajímal, bylo mu to fuk a tohle téma nikdy nepotřeboval vytahovat.

13 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. prosince 2011 v 13:08 | Reagovat

Neee, už zase něco dodávám, kdybych to dokázala napsat do jednoho komentáře, ale já si vždycky vzpomenu pozdě, nebo až v souvislosti s něčím...no co nadělám :D

Teď to je v souvislosti s malkielovým komentářem - taky rozdíl vidím třeba v tom, že jak píše, ateisti nebo ti..ti evolucionisti (ne, opravdu jsem doteď ani netušila, že takové slovo existuje :D) pořád hledají důkazy pro své tvrzení a jako jedno náboženství uvádí jako důkaz já nevím, plácnu, zdokumentované zázraky, tak oni zase něco jiného - tak já žádné důkazy pro nevíru  nehledám, prostě nevěřím, nechci věřit a tak to pro mě hasne. Snad už je to všechno, co jsem mohla říct a řekla :D

14 Malkiel Malkiel | Web | 29. prosince 2011 v 13:18 | Reagovat

Ještě bych dodal něco k té tvé tabulce. Na světě žije 7 miliard lidí. Z toho 5,5 miliardy věří v nějakého boha nebo bohy. V Hospodina, Jehovu, Alláha, Budhu, Višnu a kdovíjaké bohy. Lze tedy z pohledu ateistů těch pět a půl milardy lidí všechny považovat za hlupáky a slabochy, a ten jeden a půl miliardy ateistů za jakési osvícené vyvolence?

15 Malkiel Malkiel | Web | 29. prosince 2011 v 13:24 | Reagovat

Milá Aničko Krejčová :D, věřící člověk nepotřebuje hledat důkazy, protože ty se mu zjevují neustále, když je tomu otevřen. ;-)

16 Malkiel Malkiel | Web | 29. prosince 2011 v 13:28 | Reagovat

[13]: Apropó, už samotným důkazem existence Božího stvoření je skutečnost, že život existuje, ale ani přes veškeré pokusy a bádání nikdo neví, jak ten život vznikl. ;-)

17 zorka zorka | Web | 29. prosince 2011 v 16:12 | Reagovat

[9]: Díky za tip. Vyzkouším právě teď. Ale ráno jsem přihlášena byla, když jsem ty komentáře psala... :-?

Ano, i Bůh má stejný názor jako váš doktor - že člověk je sám os sobě veskrze zlý a sobecký. A proto potřebuje přijmout do svého srdce Božího ducha, aby se mohl změnit. Protože jinak i ty nejlepší skutky budou pořád vedeny pod praporem JÁ CHCI.

[10]: To je pravda - každá hodnota lze obrátit a stejný skutek může mít různou motivaci.

Já taky se neustále vracím dopisovat to, co mne ještě donapadá. :-D

Klidně si věř nebo nevěř čemu chceš. Je to tvůj život a tvoje zodpovědnost. Hlavně když mne neurážíš kvůli mé víře jako někteří speciální moji milovaní krajané tady. :-)  

A taky vím, že Bůh si obrací lidi tehdy, když je má na to připravené. Možná právě tahle diskuse způsobí, že začneš občas nad tím přemýšlet. Nebo že si začneš více všímat věcí, které jsi předtím ignorovala.

A co já jsem zažila několikrát - že mne Bůh "vyslal mluvit" o Ježíši tehdy, když se blížil konec života nějakého člověka. Bez rozdílu věku! Protože většinou člověk neví, kdy tady skončí.

[16]: Přesně tak. Já v poslední době už ani nic nedokazuju, jenom žasnu nad tím, že jsme jako lidi tak slepí (včetně mne kdysi) a nevidíme v celém živém stvoření, jak Bůh jedná. Jaké se dějí věci všude kolem nás a lidé nechápou, že jim tím Bůh chce něco říct.

[16]:

18 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 29. prosince 2011 v 17:31 | Reagovat

[15]: Víš že mě tohle, speciálně tvoje oslovení, docela štve? :D V dobrém slova smyslu, mně je jedno jak mi na netu kdo říká, protože doopravdy se tak nejmenuju :D Ale fakt to nikdo jinej nedělá :D

19 zorka zorka | Web | 29. prosince 2011 v 17:34 | Reagovat

[18]: Já jsem si myslela, že to je láskyplné osobní škádlení... ;-)

20 Malkiel Malkiel | Web | 29. prosince 2011 v 19:31 | Reagovat

[18]: Já taky nejsem někdo jinej, ale já. ;-)  :D
Já vím, že se tak nejmenuješ, ale je to tvoje blogová přezdívka. Já se taky nejmenuju Malkiel, ale lidi mně tak na blogu oslovují.
Může ti však být útěchou, že tě zase tak často neoslovuji. ;-)  :D

21 zorka zorka | Web | 29. prosince 2011 v 19:36 | Reagovat

[20]: není nadto si věci v lásce vyříkat! :-) jen tak dál... :-D

22 King Rucola King Rucola | Web | 30. prosince 2011 v 5:45 | Reagovat

No to su mi ale problemy! O_O

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama